Moda to niezwykle wdzięczny temat, o którym można wiele pisać, ale można go także pokazywać, dlatego dla wszystkich zainteresowanych modą i chcący o niej rozmawiać współczesny świat stworzył wiele możliwości, jedną z nich są serwisy społecznościowe takie jak Instagram, Pinterest czy Facebook. Są to doskonałe miejsca do promowania mody i rozmawiania o tej tematyce, bowiem umożliwiają one dotarcie do szerokich mas i osób faktycznie zainteresowanych tym tematem, a ponadto dają możliwość prezentacji zdjęć i obrazów dzięki czemu można tam nie tylko pisać o modzie, ale także prezentować ją za pomocą filmów i zdjęć.
Moda w social media
Social media służą jako doskonałe forum do rozmawiania o modzie, ludzie z całego świata mogą wymieniać się opiniami na temat kreacji, pomysłami dotyczącymi mody i własnymi stylizacjami. W social media pojawiają się influencerki i blogerki, które nie zawsze mają wykształcenie kierunkowe, nie są też projektantkami, ale ich własne wyczucie stylu pozwala im tworzyć niecodzienne i wyjątkowe stylizacje, które budzą zainteresowanie setek tysięcy a czasem wręcz milionów osób.
Innym przykładem na to jak moda odnajduje się w social mediach są projektanci i firmy odzieżowe, które prowadzą swoje fanpage na Facebooku i profile w innych mediach społecznościowych, gdzie prezentują swoje kolekcje oraz nowe produkty, dzięki temu promują je i zwiększają sprzedaż. Takie fanpage mają także tę zaletę, że firmy mogą od razu otrzymać feedback co do tego, czy dana kolekcja podoba się klientom, czy jej jakość i cena są odpowiednie. Takie profesjonalne fanpage najczęściej prowadzą wyspecjalizowane agencje, więcej na temat firmowych fanpage można dowiedzieć się tutaj – obsługa fanpage.
Z social media do mody
Przed pojawieniem się serwisów społecznościowych kreowanie mody zawsze odbywało się według określonego schematy: znani projektanci prezentowali swoje kreacje na wybiegach podczas pokazów mody, następnie domy mody oferowały model „bardziej przystosowane do noszenia”, na pokazach obecni byli przedstawiciele sieciówek odzieżowych, którzy podglądali co będzie modne w danym roku i projektowali linie odzieżowe inspirowane wielkimi domami mody, a wreszcie moda z wybiegów po przeróbkach trafiała na ulice. Social media jednak wszystko zmieniły, dziś jeśli coś jest modne na Facebooku czy Instagrami z pewnością pojawi się w następnym sezonie na wybiegach mody, czyli projektanci inspirują się modą ulicy.